Notre histoire

Dermalogica : Marque professionnelle n°1 de soins de la peau depuis 1986. Axée sur l'amélioration de la peau pour une peau saine ✓ non testé sur les animaux ✓ sans alcool* ✓ sans parfum.

ons verhaal: hoe het allemaal ooit begon

1983 1 300px

Jane Wurwand, founder

Jane Wurwand is met recht Dermalogica’s powervrouw te noemen! Niet alleen heeft zij het International Dermal Institute (IDI) in 1983 en het merk Dermalogica opgericht in 1986, ook initieert ze projecten die (financiële) steun bieden aan het ontwikkelen van kansen voor jonge vrouwen wereldwijd.

van kennis naar kracht

Dermalogica gelooft in de kracht van kennis en onafhankelijkheid. Sinds de oprichting staat het merk voor het creëren van kansen, met name voor vrouwen in de professionele huidverzorgingsbranche. Door hoogwaardige opleidingen en ondersteuning helpen we huidexperts wereldwijd — vaak vrouwelijke ondernemers — om hun eigen succesvolle praktijk op te bouwen

dermalogica 1983 schoonheidsspecialisten

1983: hoe het allemaal begon

Toen Jane bijna drie was, stierf haar vader en liet hij haar moeder - een opgeleide verpleegster die al vijftien jaar niet meer had gewerkt - achter om eten op tafel te verzorgen. Dit voorbeeld heeft Jane geleerd om altijd in staat te zijn zichzelf financieel te onderhouden. Op 13-jarige leeftijd kreeg Jane een zaterdagbaantje bij een kapsalon. Daar ontdekte ze de kracht van menselijke aanraking om de huid en levens van mensen te transformeren. Jane behaalde vervolgens haar vergunning voor huidtherapie in Engeland en emigreerde in 1983 naar de VS. Totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika. Na het ervaren van het strenge opleidings- en leerlingwezen in Engeland, ontdekte Jane tot haar verbazing dat de VS vrijwel geen gelijkwaardige opleiding had. Dus richtten zij en haar man Raymond International Dermal Institute op (IDI). Haar school was voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun kennis wilden vergroten en zo beter konden concurreren met andere schoonheidsspecialisten. Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen. 

1986

1986: het ontstaan van dermalogica

Jane Wurwand kwam er al snel achter dat er geen productlijn op de markt was die aansloot op haar opleiding en die volledig gericht was op een gezonde huid, en niet op “beauty” . Daarom ging ze haar eigen producten ontwikkelen en zo werd Dermalogica in 1986 geboren. Haar visie was duidelijk: ze wilde producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die de huid kunnen verstoppen en puistjes kunnen veroorzaken (zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum). Daarnaast mochten producten niet worden getest op dieren en moest Dermalogica alleen te koop zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun vervolgopleiding aan het International Dermal Institute hadden gevolgd. Dermalogica zorgde voor een enorme opschudding in de beauty industrie door huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour te stellen. 

onze peilers: educatie en onderzoek

Naast het weglaten van gangbare irriterende ingrediënten introduceerde Dermalogica nog een nieuw element: de gespecialiseerde kennis van de professionele huidexpert. Dermalogica's belangrijkste pijlers zijn educatie en onderzoek. 

Omdat de belangrijkste peilers educatie en onderzoek zijn, biedt Dermalogica een groot scala aan trainingen en workshops aan, die beschikbaar zijn voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten. Deze hebben tot doel om ervoor te zorgen dat schoonheidsspecialisten niet alleen meer (theorie en praktijk) huidkennis vergaren, maar ook dat zij zichzelf kunnen ontwikkelen tot experts in het vak. Het is dan ook niet voor niets dat Dermalogica wereldwijd jaarlijks meer dan 75.000 skincare therapists traint. De educatie van Dermalogica varieert van huidgerelateerde workshops tot business trainingen en praktijktrainingen. Alle opleidingen behoren tot het hoogste niveau van vervolgopleidingen in de schoonheidsbranche en zijn ontwikkeld door het IDI (International Dermal Institute).

onze visie

Dermalogica’s producten worden ontwikkeld met de hoogste zorg en zijn uitsluitend verkrijgbaar via professionele huidexperts die intensief zijn opgeleid door ons merk. Wat ooit begon als een bescheiden initiatief in een kleine studio, is inmiddels uitgegroeid tot een geavanceerde productiefaciliteit en een wereldwijd netwerk in meer dan 80 landen.

Dermalogica’s visie is altijd dezelfde gebleven: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide schoonheidsspecialist.